8 Ekim 2012 Pazartesi

varlığı bir dert yokluğu yara...

  "Param seni vereyim de rezil olayım yoksa vermeyeyim de mi rezil olayım? Hadi vermeyeyim de rezil olayım." demiş eskiler. Ne de güzel demişler. Kimi insanlar var sanki senle beraber oturup ter dökmüş gibi, senden bi ihtiyacını karşılamak için "ÖDÜNÇ" para alıyor ve sonrasında o paranın üzerine yatıyor veyahut belirttiği günde ödemiyor. Üstüne üstelik paranızı istediğinizde pişkin pişkin "Paranı yemedik ödeyeceğiz. Patlamadın ya!" gibi saçma sapalak tartışmalara girip küsüyor. Bu da demek oluyor ki hem bir arkadaştan oldunuz hem de paranızdan. 

   Bir de bunların paranızı isteyeceksiniz diye yüz yüze gelmeyenleri vardır, devamlı kaçarlar. Bunlar yine daha az yüzsüz olan tayfasıdır. Bir nebze de olsa utandıkları, karşınıza çıkamadıkları için kaçmaktadırlar. Tam yüzsüz olanları ise tamamen unutmuş gibi yapıp o taraftan hiç kapak kaldırmayanlardır. Aslında unutmamışlar, sadece "Namazda gözü olmayanın, ezanda kulağı olmaz." kuralının yaşayan birer canlı örneği gibi  iade etme gibi bir niyetleri asla olmamıştır. Evet, insanlık halidir unutabilir; ama nedense hatırlatıldığında borcu olmadığını söyleyip kendilerini hırsız yerine koyduğumuzu düşündüklerini söyleyip yollarını ayırırlar. Yine bir arkadaştan ve paranızdan olmuş oldunuz demektir.

   Siz siz olun iyice tanımadan etmeden ve özellikle ilk defa verecekseniz yüklü meblağları vermeyin. Hatta bana kalırsa hiç vermeyin. Nasıl olsa siz parayı verseniz de vermeseniz de darılacak, en iyisi siz vermeyin de darılsın. Hiç olmazsa paranız sizde kalmış olur.

   Not: Benim hiç vermediğimi düşünerek bu yazıyı yazdığımı sanmayın. Aksine daha önceden verdiğim ve dilim yandığı için yazıyorum. Sizin de yanmasın diye... Yoksa verip vermemek size kalmış.

5 yorum:

Dumbledore1990 dedi ki...

Yanlış anlaşılmasın ama ben de vermemek taraftarıyım. Ailemin başına gelenleri de bildiğim için ben pek yanaşmıyorum bu tarz olaylara. Ayrıca para konuşması yapmayı hiç sevmem. Hadi oldu da verdim ve zamanında ödemezse konuşamam da ben.

ah bi deli olsam dedi ki...

aynen sanırım herkesin başına hayatta bir kez de olsa gelmiştir bu tür bir durum. İş görmek, mügül halletmek iyidir, güzeldir amma insanlar güvenilmez olunca illallah dedirtiyor yani sevgili yayık ayranı. hem dediğin gibi sen istemeye utanıyorsun o vermemeye utanmıyor öyle de bir durum var:(

Unknown dedi ki...

canım sen burada tanıdığın sevdiğin ve gerçekten ihtiyacı olan arkadaşlara verilen parayı kastetmemişsin anlıyorum, yani herkese vermemekte olmaz bence...

ben eğer para verirsem onun geri gelmeyeceğini baştan kabul ederim..
eğer gelirse piyango çıkmış gibi olur.. çünkü maddi adalet bu dünyada yok biliyorsun.. mesela ben az harcayan birisiyim daha az parayla idare edebilirim ama bazı insanlar daha çok harcıyorlar onlara daha çok para lazım oluyor haliyle.. o yüzden onlar daha çok para kazanmalı diye düşünüyorum.. ne dersin? daha adil olmaz mı?

mesela bir iş arkadaşım vardı, aynı maaşı alıyorduk, aynı işi yapıyorduk. ama ona bir türlü yetmiyordu, araba almıştı bizi gezdiriyordu filan. bende ona sürekli borç veriyordum, yani borç adı altında veriyordum da ben hiç geri almayı düşünmedim.. o da ödeyemezdi zaten biliyordum..

o daha çok harcıyordu, onunla benim aynı parayı kazanmam adil değildi sanki..

karakedi dedi ki...

sorma! benimde öyle alamadığım paralar oldu; bir istedim iki istedim üçüncüde artık istemeye ben utandım yani... vermemek en iyisi gibi duruyor en azından arkadaşlığını zarar görmez (borcum var falan de) tabii onlar borçlarını unutuyor ama ben unutmuyorum, karakter meselesi sanırım... neyse su iç üzerine :)

ah bi deli olsam dedi ki...

@bigay:ya bilemiyorum sanırım para npktasında oğlak burcu olmam epeyce bi etkili oluyor ve mesel para olunca biraz daha geriliyorum nedense.

@Karakedi:içtik yapacak bişey yok maalesef:)))